Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Voor de auteur is coachen een zeer eenvoudig en uitdagend proces. Hij combineert de sterktes van het gestaltdenken met oplossingsgericht werken en onderstreept het belang van het werken met De Spiegel. Deze metafoor verwijst naar de zin van zelfreflectie van de coach. De theoretische kaders waarvan gebruik wordt gemaakt, worden heel helder in hun essentie beschreven en daarnaast reikt de auteur enkele tools aan ter inspiratie. Het geheel wordt duidelijk geïllustreerd met praktijkervaringen uit de non-profitsector waardoor dit boek in de eerste plaats een praktijkboek is dat zich heel aangenaam laat lezen
teamwork --- leidinggeven --- coaching --- Sociology of work --- management --- organisatiepsychologie --- Coaching --- Gestalttherapie --- Oplossingsgerichte therapie --- Personnel --- Coaching of --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Het handboek Oplossingsgerichte vragen heeft als doel gespreksvoering simpel en positief te maken voor professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg, en in situaties van management, leidinggeven, coaching, mediation en onderwijs. Cliënten worden op respectvolle wijze uitgenodigd hun doel te formuleren met een beschrijving van wat ze voor het probleem in de plaats willen, de uitzonderingen op het probleem te vinden en voort te bouwen op hun sterke kanten en op wat in hun leven werkt. Dit wordt gemakkelijk gemaakt door het stellen van de 1001 oplossingsgerichte vragen die in dit boek beschreven staan. Stap voor stap en hoofdstuk na hoofdstuk wordt daarbij het proces van het werken met een oplossingsgerichte - toekomstgerichte - focus beschreven.Het concept en de methodiek van oplossingsgerichte gespreksvoering, alsook de houding van de oplossingsgerichte professional, verschillen wezenlijk van probleemgerichte gespreksvoering. Exploratie van wat er mis is, niet werkt en hersteld moet worden, maakt plaats voor exploratie van wat er goed gaat, wel werkt en waar op voortgebouwd kan worden. Gesprekken met cliënten verlopen positief en het aantal gesprekken is meestal korter en daarmee kostenbesparend.
mondelinge communicatie --- Business management --- coaching --- gesprekstherapie --- Mass communications --- Gesprekstherapie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Cognitieve gedragstherapie --- gesprekstechnieken --- Gesprekken : psychiatrie --- Hulpverlening : gespreksvoering --- 364.044 --- 607.2 --- psychotherapie --- hulpverlening --- geestelijke gezondheidszorg --- motivatie --- HRM --- human resources management --- PXL-Social Work 2015 --- Gespreksvoering --- Geestelijke gezondheidszorg --- Oplossingsgericht werken --- Reflectie --- Oplossingsgerichte therapie --- Management --- Leidinggeven --- Coaching --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Leiderschap --- Onderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|